Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Podcastserie De verandermaten, aflevering 2

10-05-2021 - Sander Toby, Josca Snoei, Fedde Kloppenburg

In deze tweede aflevering van de verandermaten praten we verder over de ontwerp- en de ontwikkelgerichte benadering van veranderprocessen. We lichten de werking toe aan de hand van eigen praktijkervaringen.


Luister de podcast via onderstaande link.


https://anchor.fm/verandermaten/episodes/Ontwerpen-of-ontwikkelen-deel-2-e105g4r

Reacties

Mogelijk ook interessant

Podcastserie De verandermaten, aflevering 3

Samen met Josca en Sander namen we inmiddels de derde aflevering van de podcast 'de verandermaten' op. Over veranderen en innoveren in het onderwijs. Dit keer vertelt Maartje ons over haar rol en aanpak bij de invoering en ontwikkeling van leerteamleren bij...

Lees verder
Let the game begin! Spelen in onderwijsinnovaties

Stuck in an innovation you can’t get out of

Een groep ontwikkelaars werkt aan een onderwijsinnovatie. Ze hebben een ontwikkelopdracht gekregen vanuit de projectorganisatie en gaan daar in eerste instantie met veel enthousiasme mee aan de slag. Er ontstaan individueel prachtige...

Lees verder
Proefschrift Remco Coppoolse – Werkregels voor innovatiemanagers

Onderwijsinnovaties leiden vaak niet tot de beoogde resultaten. Stagnatie in onderwijsinnovaties is een belangrijke oorzaak voor het uitblijven van resultaten. De stagnatie is het gevolg van twee kernproblemen in onderwijsinnovatie: (1) een lineaire basisredenering die geen recht doet aan het...

Lees verder
Onder de motorkap van de onderwijsvernieuwer

 Remco Coppoolse, Stijn Bollinger, Ritie van Rooijen, Sander Toby

 

Onverwachte gebeurtenissen in complexe onderwijsinnovaties

In complexe onderwijsinnovaties moeten onderwijsvernieuwers beducht zijn op onverwachte gebeurtenissen, snel kunnen inspelen op veranderde omstandigheden en soms risicovolle keuzes maken. Als consultants en onderzoekers zien we veel...

Lees verder