Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Podcastserie De verandermaten, aflevering 1

10-05-2021 - Sander Toby, Josca Snoei, Fedde Kloppenburg

Als veranderaars in het onderwijs leren wij elke dag. We hebben daarom besloten om dat wat wij leren met een breder publiek te delen en daar zelf ook weer van te leren. We zijn daarom gestart met een nieuwe podcastserie: De Verandermaten.

De allereerste aflevering staat live. Hij gaat over de ontwerpgerichte en de ontwikkelgerichte benadering van veranderen. In het onderwijs zien we vaak dat innovaties aangepakt worden met een ontwerpgerichte benadering. Maar zijn er ook andere manieren om dat te doen? Welke benadering werkt wanneer het best en hoe pak je het aan?

Onze podcast is te luisteren op de onderstaande link en op de meeste podcast platformen:

https://anchor.fm/verandermaten/episodes/Ontwerpen-of-ontwikkelen-ev04i0

Reacties

Mogelijk ook interessant

Onderwijsinnovaties in versnelling

Op het onderwijsfestival gaven Remco Coppoolse en Sander Toby een workshop over hoe je onderwijsinnovaties naar een goed einde kan leiden door te laveren op de ontwikkelenergie van betrokkenen. Na een presentatie van Remco over hoe een projectleider laveert op...

Lees verder
DIMO – een veelbelovend alternatief in het leiden van complexe onderwijsinnovaties

DIMO – een veelbelovend alternatief in het leiden van complexe onderwijsinnovaties

Resultaten uit de Eapril workshop – Tartu, 2019

Remco Coppoolse & Sander Toby

 

1. Inleiding

Complexiteit van onderwijsinnovatie vraagt om een andere benadering voor innovatie dan tot nu toe gebruikelijk. De laatste 6...

Lees verder
Projectopdracht of veranderopgave?

De laatste weken ben ik betrokken geraakt bij twee gezondheidszorgopleidingen met een mooie ambitie: vernieuwend onderwijs ontwerpen, en waar mogelijk met elkaar integreren. Ik ondersteun twee projectleiders in hun worsteling om hun project te laten slagen, te midden van tegengestelde...

Lees verder
Let the game begin! Spelen in onderwijsinnovaties

Stuck in an innovation you can’t get out of

Een groep ontwikkelaars werkt aan een onderwijsinnovatie. Ze hebben een ontwikkelopdracht gekregen vanuit de projectorganisatie en gaan daar in eerste instantie met veel enthousiasme mee aan de slag. Er ontstaan individueel prachtige...

Lees verder