Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Podcastserie De verandermaten, aflevering 1

10-05-2021 - Sander Toby, Josca Snoei, Fedde Kloppenburg

Als veranderaars in het onderwijs leren wij elke dag. We hebben daarom besloten om dat wat wij leren met een breder publiek te delen en daar zelf ook weer van te leren. We zijn daarom gestart met een nieuwe podcastserie: De Verandermaten.

De allereerste aflevering staat live. Hij gaat over de ontwerpgerichte en de ontwikkelgerichte benadering van veranderen. In het onderwijs zien we vaak dat innovaties aangepakt worden met een ontwerpgerichte benadering. Maar zijn er ook andere manieren om dat te doen? Welke benadering werkt wanneer het best en hoe pak je het aan?

Onze podcast is te luisteren op de onderstaande link en op de meeste podcast platformen:

https://anchor.fm/verandermaten/episodes/Ontwerpen-of-ontwikkelen-ev04i0

Reacties

Mogelijk ook interessant

Let the game begin! Spelen in onderwijsinnovaties

Stuck in an innovation you can’t get out of

Een groep ontwikkelaars werkt aan een onderwijsinnovatie. Ze hebben een ontwikkelopdracht gekregen vanuit de projectorganisatie en gaan daar in eerste instantie met veel enthousiasme mee aan de slag. Er ontstaan individueel prachtige...

Lees verder
design thinking voor onderwijskundig leiderschap

Vanuit ons netwerk Onderwijskundig leiderschap onderzoeken we middels Design Thinking hoe we leidinggevenden kunnen ondersteunen bij onderwijsinnovatie. 


Zie hier een inkijkje in ons proces. 


https://youtu.be/mqPFs_dEtRc



...

Lees verder
Onderwijsinnovatie in netwerkorganisatie: de ShoulderCommunity

Samenwerking met verschillende stakeholders is vanuit het perspectief van de innovatiemanager een ingewikkeld gebeuren. Interactie tussen een veelheid aan betrokkenen maakt het verloop tamelijk onvoorspelbaar en veel van deze onderwijsinnovaties stranden voortijdig. Echter, er zijn ook voorbeelden waarin innovatie met...

Lees verder
artikel blad projectie van IPMA

Remco en Sander schreven een artikel voor het blad Projectie van IPMA.nl over hoe het Dynamisch innovatiemanagement (DIMO) een alternatief kijkvenster kan bieden op het proces van onderwijsinnovatie. Het artikel is hier te vinden:


https://projectie.ipma.nl/premium-2019-6/research-premium/

...

Lees verder