Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Onderwijsinnovatie in netwerkorganisatie: de ShoulderCommunity

10-11-2017 - Sander Toby

Samenwerking met verschillende stakeholders is vanuit het perspectief van de innovatiemanager een ingewikkeld gebeuren. Interactie tussen een veelheid aan betrokkenen maakt het verloop tamelijk onvoorspelbaar en veel van deze onderwijsinnovaties stranden voortijdig. Echter, er zijn ook voorbeelden waarin innovatie met een netwerk van stakeholders wel succesvol is verlopen. Een van die voorbeelden is de ontwikkeling van de ShoulderCommunity. In deze animatie zie je hoe de ShoulderCommunity onderwijs, onderzoek en de beroepspraktijk met elkaar verbindt onder andere door te werken met peer review. De ShoulderCommunity is vanuit het Instituut voor Bewegingsstudies van de Hogeschool Utrecht in samenwerking met Bergman Clinics in 2013 opgericht, www.shouldercommunity.nl.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=GRL2MxunJuI

Reacties

Mogelijk ook interessant

Projectopdracht of veranderopgave?

De laatste weken ben ik betrokken geraakt bij twee gezondheidszorgopleidingen met een mooie ambitie: vernieuwend onderwijs ontwerpen, en waar mogelijk met elkaar integreren. Ik ondersteun twee projectleiders in hun worsteling om hun project te laten slagen, te midden van tegengestelde...

Lees verder
Op ontdekkingstocht met opleidingsmanagers bij onderwijsinnovatie: design thinking deel 2

Dit is deel twee in de reeks: op ontdekkingstocht met opleidingsmanagers bij onderwijsinnovatie. Een ontdekkingstocht gericht op lastigheden en oplossingen die lijnmanagers in onderwijsinnovatie ervaren. De methodiek van design thinking helpt ons in deze ontdekkingstocht. In onze eerste blog hebben...

Lees verder
Leiderschaps kompas

Tijdens de leergang senior projectleiderschap van Hogeschool Utrecht werd stilgestaan bij persoonlijk leiderschap. In dit kader zijn we gestart met het (her)ontdekken van onszelf als persoon en projectleider en hebben we een kompas ontwikkeld dat richting geeft aan onze ontwikkelroute...

Lees verder
Spanningsveld tussen ontwikkelenergie en organiseren

Als projecteider van de onderwijsinnovatie bij een bacheloropleiding koos ik ervoor om alle ontwikkelenergie in te zetten in het ontwerpen en ontwikkelen van het onderwijs, waarbij ik minder aandacht had voor de organisatie van het nieuwe onderwijs. Mijn overtuiging was...

Lees verder