Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Onderwijsinnovatie in netwerkorganisatie: de ShoulderCommunity

10-11-2017 - Sander Toby

Samenwerking met verschillende stakeholders is vanuit het perspectief van de innovatiemanager een ingewikkeld gebeuren. Interactie tussen een veelheid aan betrokkenen maakt het verloop tamelijk onvoorspelbaar en veel van deze onderwijsinnovaties stranden voortijdig. Echter, er zijn ook voorbeelden waarin innovatie met een netwerk van stakeholders wel succesvol is verlopen. Een van die voorbeelden is de ontwikkeling van de ShoulderCommunity. In deze animatie zie je hoe de ShoulderCommunity onderwijs, onderzoek en de beroepspraktijk met elkaar verbindt onder andere door te werken met peer review. De ShoulderCommunity is vanuit het Instituut voor Bewegingsstudies van de Hogeschool Utrecht in samenwerking met Bergman Clinics in 2013 opgericht, www.shouldercommunity.nl.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=GRL2MxunJuI

Reacties

Mogelijk ook interessant

Leiderschaps kompas

Tijdens de leergang senior projectleiderschap van Hogeschool Utrecht werd stilgestaan bij persoonlijk leiderschap. In dit kader zijn we gestart met het (her)ontdekken van onszelf als persoon en projectleider en hebben we een kompas ontwikkeld dat richting geeft aan onze ontwikkelroute...

Lees verder
Situationeel bewustzijn van veranderleiders (1)

Een veelgehoorde opvatting over het niet slagen van onderwijsinnovatie is de mismatch tussen de complexiteit van dergelijke processen en de dominante veranderaanpak. Een belangrijke actor bij de keuze van de aanpak is de veranderleider. Het dominante repertoire van de veranderleider...

Lees verder
Masterclass Tanja Enninga: armchair traveling, the innovation journey

Tanja Enninga gaf op dinsdag 22 januari een masterclass over haar recent afgeronde promotieonderzoek "Armchair Travelling the Innovation Journey". Zij deed onderzoek naar de verschillende aspecten die een innovatieprojectleider moet leiden, sturen, verdragen en waartussen zij moet laveren. Zij vertelde...

Lees verder
Wendbaar werken is meer dan een pizzasessie

Carlijn Hoedemaker en Anne Nienhuis zijn zo'n drie jaar geleden gestart met hun pionierstocht van agile werken binnen het hoger onderwijs. Carlijn werd vorige week geinterviewd door Trajectum, het onafhankelijk journalistiek platform van Hogeschool Utrecht. Ze geeft in het interview...

Lees verder