Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

Onderwijsinnovatie in netwerkorganisatie: de ShoulderCommunity

10-11-2017 - Sander Toby

Samenwerking met verschillende stakeholders is vanuit het perspectief van de innovatiemanager een ingewikkeld gebeuren. Interactie tussen een veelheid aan betrokkenen maakt het verloop tamelijk onvoorspelbaar en veel van deze onderwijsinnovaties stranden voortijdig. Echter, er zijn ook voorbeelden waarin innovatie met een netwerk van stakeholders wel succesvol is verlopen. Een van die voorbeelden is de ontwikkeling van de ShoulderCommunity. In deze animatie zie je hoe de ShoulderCommunity onderwijs, onderzoek en de beroepspraktijk met elkaar verbindt onder andere door te werken met peer review. De ShoulderCommunity is vanuit het Instituut voor Bewegingsstudies van de Hogeschool Utrecht in samenwerking met Bergman Clinics in 2013 opgericht, www.shouldercommunity.nl.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=GRL2MxunJuI

Reacties

Mogelijk ook interessant

Masterclass Tanja Enninga: armchair traveling, the innovation journey

Tanja Enninga gaf op dinsdag 22 januari een masterclass over haar recent afgeronde promotieonderzoek "Armchair Travelling the Innovation Journey". Zij deed onderzoek naar de verschillende aspecten die een innovatieprojectleider moet leiden, sturen, verdragen en waartussen zij moet laveren. Zij vertelde...

Lees verder
Resultaten uit de Eapril workshop – Tartu, 2019

DIME – een veelbelovend alternatief in het leiden van complexe onderwijsinnovaties

Resultaten uit de Eapril workshop – Tartu, 2019

Remco Coppoolse & Sander Toby

 

1. Inleiding

Complexiteit van onderwijsinnovatie vraagt om een andere benadering voor innovatie dan tot nu toe gebruikelijk. De laatste 6...

Lees verder
DIME - Results of the Eapril workshop – Tartu, 2019

DIME – a promising alternative in managing complex innovation in education

Results of the Eapril workshop – Tartu, 2019

Remco Coppoolse & Sander Toby

 

1. Introduction

The complexity of educational innovation requires a different approach to innovation than has been customary so far. In...

Lees verder
de kracht van het fiddelen

De kracht van het fiddelen, en meer dingen die ik leerde op één van onze dagen over onderwijsinnovatie.


Op 19 februari organiseerde ik samen met collega Wouter Matthijs een bijeenkomst over innovatie in het onderwijs. We deden dit in het kader...

Lees verder