Carlijn Hoedemaker en Anne Nienhuis zijn zo'n drie jaar geleden gestart met hun pionierstocht van agile werken binnen het hoger onderwijs. Carlijn werd vorige week geinterviewd door Trajectum, het onafhankelijk journalistiek platform van Hogeschool Utrecht. Ze geeft in het interview haar visie op agile werken, of beter gezegd wendbaar werken in het hoger onderwijs.
Ben je beniewd naar wat ze te zeggen heeft, lees dan onderstaand artikel.
https://trajectum.hu.nl/wendbaar-werken-is-meer-dan-een-pizzasessie-op-een-donderdagavond/
Ben je enthousiast geworden of was je dat al over agile werken en organiseren in onderwijs, houd dan onze website in de gaten. In het nieuwe jaar volgt er een blogreeks over agile werken.
DIME – a promising alternative in managing complex innovation in education
Results of the Eapril workshop – Tartu, 2019
Remco Coppoolse & Sander Toby
1. Introduction
The complexity of educational innovation requires a different approach to innovation than has been customary so far. In...
Lees verderStuck in an innovation you can’t get out of
Een groep ontwikkelaars werkt aan een onderwijsinnovatie. Ze hebben een ontwikkelopdracht gekregen vanuit de projectorganisatie en gaan daar in eerste instantie met veel enthousiasme mee aan de slag. Er ontstaan individueel prachtige...
Lees verderTanja Enninga gaf op dinsdag 22 januari een masterclass over haar recent afgeronde promotieonderzoek "Armchair Travelling the Innovation Journey". Zij deed onderzoek naar de verschillende aspecten die een innovatieprojectleider moet leiden, sturen, verdragen en waartussen zij moet laveren. Zij vertelde...
Lees verderOk, we werken komend studiejaar dus vanuit huis. Die boodschap kwam wel even binnen moet ik zeggen. De noodzaak van het anders vormgeven van onderwijs wordt gevoeld en de vragen rondom onderwijsinnovatie komen op ons af. We komen in een...
Lees verder