Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

design thinking voor onderwijskundig leiderschap

22-11-2018 - Carlijn Hoedemaker, Dianne Beunk, Anne Nienhuis

Vanuit ons netwerk Onderwijskundig leiderschap onderzoeken we middels Design Thinking hoe we leidinggevenden kunnen ondersteunen bij onderwijsinnovatie. 


Zie hier een inkijkje in ons proces. 


https://youtu.be/mqPFs_dEtRc



Reacties

Mogelijk ook interessant

Stakeholders in dynamische onderwijsinnovaties

Een van de oorzaken dat onderwijsinnovaties vaak niet leiden tot de beoogde resultaten is, dat het spel tussen betrokken actoren zodanig complex is, dat het verloop van de onderwijsinnovatie nauwelijks is te reguleren. De stakeholderanalyse, waarmee de innovatiemanager het actorenveld...

Lees verder
De kracht van de tegenspraak

De afgelopen tijd hebben we de werkvorm contemplatieve dialoog veelvuldig gebruikt binnen de HU. In acht verschillende opleidingen hebben we deze werkvorm toegepast met veelal mooie resultat

Lees verder
de gelukkige veranderaar

deelnemer leergang leiders in onderwijsinnovatie

Leiders in onderwijsinnovatie spelen een belangrijke rol bij het vrijmaken van ontwikkelenergie. Naast de concepten, modellen en instrumenten is vooral hun eigen handelen één van de belangrijkste verandertools van een onderwijsinnovatie. De kunst voor leiders is...

Lees verder
Podcastserie De verandermaten, aflevering 3

Samen met Josca en Sander namen we inmiddels de derde aflevering van de podcast 'de verandermaten' op. Over veranderen en innoveren in het onderwijs. Dit keer vertelt Maartje ons over haar rol en aanpak bij de invoering en ontwikkeling van leerteamleren bij...

Lees verder