Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

26 juni – Masterclass Verandercanvas

24-05-2017 - Remco Coppoolse

Er zijn boeken vol geschreven over veranderkunde. Over wat je moet doen, waar je op moet letten en welke modellen je kunt toepassen. Maar hoe dan?! Bij die vraag zien Jelger Spijkerboer en Ewout Langenbarg (Goudsteen & Company) – nadat alle plannen uitvoerig op papier gezet zijn – vaak alsnog mis gaan. Zij hebben de ambitie om een boek te schrijven, dat vooral gaat over die hoe-vraag, de vraag waar ze bij Goudsteen veel aandacht aan besteden. Dat is ook een vraag die we in het Learning lab centraal hebben staan. Een connectie was snel gevonden. Tenslotte, een verandering zorgt pas voor resultaat als mensen in beweging komen.

Een van de thema’s in het boek zal de Verandercanvas – over kijken, denken en doen – zijn. 26 juni komen Jelger en Ewout met de projectleiders uit het Learning Lab onderwijsinnovatie werken, met als centraal thema: Hoe?!

Ben je niet uitgenodigd, maar wil je erbij zijn, laat het even weten: remco.coppoolse@hu.nl

Reacties

Mogelijk ook interessant

4 lessen voor een goed gesprek over veranderen

“Dit duurt veel te lang, we moeten tempo maken.” “participatie is goed, maar soms moet je ook gewoon doorzetten. Laten we nu gewoon samen bedenken wat de volgende stap is”. “Ken je dat boekje niet? Gedoe komt er toch? Weerstand...

Lees verder
Hackaton onderwijsinnovatie

In een Hackaton onderwijsinnovatie kansrijke prototypes gemaakt die helpen in onderwijsinnovaties. Resultaat: (1) Kaartspel om beelden af te stemmen tussen opdrachtgever en projectleider, (2) een heuze serious play/escape room voor projectleiders en (3) een app waarmee studenten zelf regie nemen...

Lees verder
Cocreatie als duurzame energiebron voor de toekomst

Rene Butter en Renske Schamhart hebben voor Hogeschool Utrecht een mooi boekje geschreven over cocreatie: “Het C-woord, cocreatie, is een veelgebruikt woord. Je zou het bijna een B-woord, buzzword, kunnen noemen. Het is: een vorm van samenwerking waarbij alle deelnemers,...

Lees verder
Bouwstenen voor het organiseren van onderwijsinnovatie

Veel onderwijsinnovaties leiden niet tot de beoogde uitkomsten. Over de oorzaak van het uitblijven van de uitkomsten is nog geen eensluidendheid in de literatuur. Een van de verklaringen is dat vooraf niet goed is nagedacht over de organisatie van de...

Lees verder