Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

26 juni – Masterclass Verandercanvas

24-05-2017 - Remco Coppoolse

Er zijn boeken vol geschreven over veranderkunde. Over wat je moet doen, waar je op moet letten en welke modellen je kunt toepassen. Maar hoe dan?! Bij die vraag zien Jelger Spijkerboer en Ewout Langenbarg (Goudsteen & Company) – nadat alle plannen uitvoerig op papier gezet zijn – vaak alsnog mis gaan. Zij hebben de ambitie om een boek te schrijven, dat vooral gaat over die hoe-vraag, de vraag waar ze bij Goudsteen veel aandacht aan besteden. Dat is ook een vraag die we in het Learning lab centraal hebben staan. Een connectie was snel gevonden. Tenslotte, een verandering zorgt pas voor resultaat als mensen in beweging komen.

Een van de thema’s in het boek zal de Verandercanvas – over kijken, denken en doen – zijn. 26 juni komen Jelger en Ewout met de projectleiders uit het Learning Lab onderwijsinnovatie werken, met als centraal thema: Hoe?!

Ben je niet uitgenodigd, maar wil je erbij zijn, laat het even weten: remco.coppoolse@hu.nl

Reacties

Mogelijk ook interessant

Leerarrangement voor senior projectleiders gestart

Onderwijsinnovaties leiden, als gevolg van de gekozen veranderstrategie, zelden tot verandering in de onderwijsuitvoering. Om de kennis over onderwijsinnovaties in de HU een stevige impuls te geven zijn we met 12 getalenteerde projectleiders gestart met een leerarrangement van een jaar....

Lees verder
Hackaton onderwijsinnovatie

In een Hackaton onderwijsinnovatie kansrijke prototypes gemaakt die helpen in onderwijsinnovaties. Resultaat: (1) Kaartspel om beelden af te stemmen tussen opdrachtgever en projectleider, (2) een heuze serious play/escape room voor projectleiders en (3) een app waarmee studenten zelf regie nemen...

Lees verder
Masterclass Complexiteit in verandering

door Lieve Braam- Beijsens


Spannend! Vandaag zijn wij met onze opleiding de casus voor de masterclass die verzorgd wordt door Martine Maes van Interventures (www.martinemaes.nl, innovatie, interventie en avontuur). Het onderwerp van de masterclass is complexiteit in verandering. Nou, dat...

Lees verder
Stakeholders in dynamische onderwijsinnovaties

Een van de oorzaken dat onderwijsinnovaties vaak niet leiden tot de beoogde resultaten is, dat het spel tussen betrokken actoren zodanig complex is, dat het verloop van de onderwijsinnovatie nauwelijks is te reguleren. De stakeholderanalyse, waarmee de innovatiemanager het actorenveld...

Lees verder