Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

26 juni – Masterclass Verandercanvas

24-05-2017 - Remco Coppoolse

Er zijn boeken vol geschreven over veranderkunde. Over wat je moet doen, waar je op moet letten en welke modellen je kunt toepassen. Maar hoe dan?! Bij die vraag zien Jelger Spijkerboer en Ewout Langenbarg (Goudsteen & Company) – nadat alle plannen uitvoerig op papier gezet zijn – vaak alsnog mis gaan. Zij hebben de ambitie om een boek te schrijven, dat vooral gaat over die hoe-vraag, de vraag waar ze bij Goudsteen veel aandacht aan besteden. Dat is ook een vraag die we in het Learning lab centraal hebben staan. Een connectie was snel gevonden. Tenslotte, een verandering zorgt pas voor resultaat als mensen in beweging komen.

Een van de thema’s in het boek zal de Verandercanvas – over kijken, denken en doen – zijn. 26 juni komen Jelger en Ewout met de projectleiders uit het Learning Lab onderwijsinnovatie werken, met als centraal thema: Hoe?!

Ben je niet uitgenodigd, maar wil je erbij zijn, laat het even weten: remco.coppoolse@hu.nl

Reacties

Mogelijk ook interessant

Leiderschaps kompas

Tijdens de leergang senior projectleiderschap van Hogeschool Utrecht werd stilgestaan bij persoonlijk leiderschap. In dit kader zijn we gestart met het (her)ontdekken van onszelf als persoon en projectleider en hebben we een kompas ontwikkeld dat richting geeft aan onze ontwikkelroute...

Lees verder
Masterclass Tanja Enninga: armchair traveling, the innovation journey

Tanja Enninga gaf op dinsdag 22 januari een masterclass over haar recent afgeronde promotieonderzoek "Armchair Travelling the Innovation Journey". Zij deed onderzoek naar de verschillende aspecten die een innovatieprojectleider moet leiden, sturen, verdragen en waartussen zij moet laveren. Zij vertelde...

Lees verder
Cocreatie als duurzame energiebron voor de toekomst

Rene Butter en Renske Schamhart hebben voor Hogeschool Utrecht een mooi boekje geschreven over cocreatie: “Het C-woord, cocreatie, is een veelgebruikt woord. Je zou het bijna een B-woord, buzzword, kunnen noemen. Het is: een vorm van samenwerking waarbij alle deelnemers,...

Lees verder
Onderwijsinnovatie in netwerkorganisatie: de ShoulderCommunity

Samenwerking met verschillende stakeholders is vanuit het perspectief van de innovatiemanager een ingewikkeld gebeuren. Interactie tussen een veelheid aan betrokkenen maakt het verloop tamelijk onvoorspelbaar en veel van deze onderwijsinnovaties stranden voortijdig. Echter, er zijn ook voorbeelden waarin innovatie met...

Lees verder