Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

26 juni – Masterclass Verandercanvas

24-05-2017 - Remco Coppoolse

Er zijn boeken vol geschreven over veranderkunde. Over wat je moet doen, waar je op moet letten en welke modellen je kunt toepassen. Maar hoe dan?! Bij die vraag zien Jelger Spijkerboer en Ewout Langenbarg (Goudsteen & Company) – nadat alle plannen uitvoerig op papier gezet zijn – vaak alsnog mis gaan. Zij hebben de ambitie om een boek te schrijven, dat vooral gaat over die hoe-vraag, de vraag waar ze bij Goudsteen veel aandacht aan besteden. Dat is ook een vraag die we in het Learning lab centraal hebben staan. Een connectie was snel gevonden. Tenslotte, een verandering zorgt pas voor resultaat als mensen in beweging komen.

Een van de thema’s in het boek zal de Verandercanvas – over kijken, denken en doen – zijn. 26 juni komen Jelger en Ewout met de projectleiders uit het Learning Lab onderwijsinnovatie werken, met als centraal thema: Hoe?!

Ben je niet uitgenodigd, maar wil je erbij zijn, laat het even weten: remco.coppoolse@hu.nl

Reacties

Mogelijk ook interessant

Naar een veranderrepertoire voor complexe onderwijsinnovaties

Eerste ervaringen uit een gezamenlijk leertraject met 7 hogescholen 

Remco Coppoolse* & Ellen Kloet**

*Hogeschool Utrecht

**Windesheim


1. Onderwijsinnovatie in een VUCA-omgeving

 

Nederlandse hoger onderwijs is in ontwikkeling. 

Het hoger onderwijs in Nederland is begonnen aan fascinerende innovaties in onderwijs en leren. Learning analytics, gepersonaliseerde leerpaden,...

Lees verder
De coronapandemie vanuit veranderkundig perspectief

In deze beschouwing bekijk ik de aanpak van de coronacrisis in Nederland vanuit een veranderkundig perspectief. Wat kunnen we leren van hoe de Nederlandse regering deze crisis aanpakt?

Het coronavirus heeft de wereld in haar greep. Duizenden mensen worden ziek, ziekenhuizen...

Lees verder
Continu verbeteren in onderwijsinnovatie is als spelen met Barbies...

Astrid Prins*, Josca Snoei**, Remco Coppoolse**

* Senior beleids dviseur UMC-U

** Consultants teaching & Learning Network HU


“Wat heb jij vandaag gedaan op je werk? In plaats van het gebruikelijke antwoord van vergaderen, colleges geven, studenten begeleiden was het antwoord deze keer...

Lees verder
Corona als oplossing voor weeffouten in onderwijsinnovatie

Sinds het voorjaar van 2020 hebben onderwijsinstellingen noodgedwongen onderwijs op afstand verricht. Hoewel noodgedwongen, leveren deze omstandigheden óók inspiratie op voor de richting van het onderwijs. De “geleerde lessen” hieruit vormen een leidraad voor docenten, bestuurders en beleidsmedewerkers in het...

Lees verder