Leiders Onderwijs Innovatie

LearningLab voor projectleiders onderwijsinnovatie

26 juni – Masterclass Verandercanvas

24-05-2017 - Remco Coppoolse

Er zijn boeken vol geschreven over veranderkunde. Over wat je moet doen, waar je op moet letten en welke modellen je kunt toepassen. Maar hoe dan?! Bij die vraag zien Jelger Spijkerboer en Ewout Langenbarg (Goudsteen & Company) – nadat alle plannen uitvoerig op papier gezet zijn – vaak alsnog mis gaan. Zij hebben de ambitie om een boek te schrijven, dat vooral gaat over die hoe-vraag, de vraag waar ze bij Goudsteen veel aandacht aan besteden. Dat is ook een vraag die we in het Learning lab centraal hebben staan. Een connectie was snel gevonden. Tenslotte, een verandering zorgt pas voor resultaat als mensen in beweging komen.

Een van de thema’s in het boek zal de Verandercanvas – over kijken, denken en doen – zijn. 26 juni komen Jelger en Ewout met de projectleiders uit het Learning Lab onderwijsinnovatie werken, met als centraal thema: Hoe?!

Ben je niet uitgenodigd, maar wil je erbij zijn, laat het even weten: remco.coppoolse@hu.nl

Reacties

Mogelijk ook interessant

de gelukkige veranderaar

deelnemer leergang leiders in onderwijsinnovatie

Leiders in onderwijsinnovatie spelen een belangrijke rol bij het vrijmaken van ontwikkelenergie. Naast de concepten, modellen en instrumenten is vooral hun eigen handelen één van de belangrijkste verandertools van een onderwijsinnovatie. De kunst voor leiders is...

Lees verder
Proefschrift Remco Coppoolse – Werkregels voor innovatiemanagers

Onderwijsinnovaties leiden vaak niet tot de beoogde resultaten. Stagnatie in onderwijsinnovaties is een belangrijke oorzaak voor het uitblijven van resultaten. De stagnatie is het gevolg van twee kernproblemen in onderwijsinnovatie: (1) een lineaire basisredenering die geen recht doet aan het...

Lees verder
Cocreatie als duurzame energiebron voor de toekomst

Rene Butter en Renske Schamhart hebben voor Hogeschool Utrecht een mooi boekje geschreven over cocreatie: “Het C-woord, cocreatie, is een veelgebruikt woord. Je zou het bijna een B-woord, buzzword, kunnen noemen. Het is: een vorm van samenwerking waarbij alle deelnemers,...

Lees verder
Dynamisch management in onderwijsinnovatie

Onderwijsinnovaties leiden vaak niet tot het beoogde resultaat. Een van de belangrijke oorzaken is de gekozen veranderstrategie. De dominante veranderstrategie, zeker in het hbo, is een lineaire benadering zoals een project-aanpak. Deze aanpak gaat voorbij aan de onovoorspelbaarheid van het...

Lees verder